czwartek, 5 stycznia 2012

Święty Roch

Czy słyszeliście o św. Rochu?
Bo to chyba niezbyt 'popularny' (że się tak wyrażę) święty.
Ale ja się zainteresowałam i wiem, że jest on związany z psami.



Zerknijcie... kto to siedzi obok niego? Pies!
W pyszczku trzyma chleb lub bułkę (chyba).

Jak głosi podanie, św. Roch zaraził się dżumą. Aby nie zarażać ludzi, ukrył się w lesie. Tam wytropił go pies i przynosił mu jedzenie. Podobno wtedy Święty cudownie wyzdrowiał.

Jego atrybutami są anioł, pies trzymający w pysku chleb i torba pielgrzyma.
Jest między innymi opiekunem zwierząt domowych.

Chociaż tak szczerze mówiąc, to myślę, że tego ostatniego faktu zbytnio się nie podkreśla...

A teraz kilka zdjęć...













3 komentarze:

  1. Super post :)
    Św. Roch był naprawdę dobrym człowiekiem :)

    Pozdrawiamy :**

    PS. Obserwujemy...??

    Zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już weszłam, zaraz wejdę jescze raz :)
    Już dodałam do obserwowanych! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Ty szybko piszesz notki!
    Kiedyś o nim słyszałam, ale nie za dużo..

    OdpowiedzUsuń